Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jawa 50/21 Pionýr

13. 12. 2007
Dovolím si představit svůj první motocykl a cestu k jeho současnému stavu:)
Po tomto úžasném stroji jsem toužil vždy a tak před cca 8 lety jsem jeden zakoupil. Bez papírů, ale zato s hromadou ND včetně dalšího motoru. Byl to typ 20 - tedy s revmaplechama z roku 1977. Přes zimu jsem provedl kompletní GO. Tj. motor dostal nový výbrus, ložiska, gufera,spojku...prostě vše co bylo už KO šlo do šmelcu. Udělal jsem brzdy, natáhl znovu elektriku, hodil to do laku (sprejem, jak jinak) a nekdy v březnu vyrazil na první pojížďku. Foto tohoto stroje jaksi nemám.Vše bylo krásné,ale pomalu mě začínalo docházet, že výkon na nějaký kros po valašských kotárách bude silně nedostačující.
Proto jsem dospěl k rozhodnutí že je potřeba jej legalizovat a při této příležitosti udělat přestavbu na sportovní typ - 21.Proto jsem koupil druhého pionýra, sice v technicky dost strašném stavu, ale zato s doklady. Z tohoto stroje pochází též veškerá současná plechařina. Po úspěšném přehlášení už stačilo vše smontovat a 21 byla v plné polní a od té doby se nic nezměnilo.

Obrazek


Zbyl mi doma ještě motor po GO + jedna skoro kompletní 20. Chtěl jsem si postavit nějakou mrňavou krosku pro srandazávody, ale nakonec jsem vše prodal.
Za těch cca 6 let jsem najel asi 3500 km, pionýr mě nikdy nikde nenechal, jede i 70:)
Postupem doby bych jej chtěl zrenovovat na veterána...
 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA